Pınar'la Yaşam Sağlıklı Yaşam ve Beslenme Dergisi Nisan 2019

PINAR’DAN HABERLER GÜNCEL 32 I PINAR’LA YAŞAM Pınar Su, ihracat ile büyümeyi hedefliyor Pınar Su’dan sürdürülebilirliğe yönelik özel yatırımlar 22 Mart’ta kutlanan Dünya Su Günü’nde, küresel ölçekte 700 milyon insanın 2030 yılına kadar yoğun su kıtlığı yaşamaması için atılan adımlar değerlendiriliyor. Ulu- sal düzeyde satış yapan büyük firmalar içerisinde yüzde 100 Türk sermayeli tek içecek şirketi olan Pınar Su, Türkiye’de su tasarrufuna dikkat çekmek ve herkesin yaşamını daha sağlıklı şartlarda sürdüre- bilmesi için birçok adım atıyor. Dünya Su Günü’nde gerçekleştirilen bir etkinlikte konuşan Pınar Su Genel Müdürü Hüse- yin Karamehmetoğlu, “Pınar Su olarak, dünya üzerindeki içilebilir her bir damla suyun önemini ve sorumluluğunu alarak yatırımlarımıza yön veriyoruz. Üretim hatlarında gerçekleştirilen otomasyona dayalı uygulamalarla atık su miktarını Aydın Bozdoğan Tesisleri’mizde yüz- de 19, Sakarya Tesisleri’mizde yüzde 16 oranında azalttık. Tedarikçilerimizin denetlenmesi, gelişimi ve iyileştirilmesi için görev ve sorumluluklarımızı eksiksiz yerine getiriyoruz. Ürünlerimizde yaptı- ğımız iyileştirmelerle doğal kaynakların etkin ve verimli kullanımını odak nokta- mıza alıyoruz” dedi. YILLIK 2.5 MİLYAR BARDAKTAN FAZLA PINAR SU TÜKETİLDİ Pınar Su’yun 2018 yılında gerçekleştir- diği toplam yatırım harcamasının 17,5 milyon TL’ye ulaştığını dile getiren Ka- ramehmetoğlu, “Sektördeki 35 yıllık deneyimimiz, proaktif yönetim anla- yışımız, hızlı pozisyon alabilme kabi- liyetimiz ve güçlü sermaye yapımızla 2018 yılında 234,2 milyon TL net satış rakamına ulaştık ve yüzde 18 büyüme kaydettik. Geçtiğimiz yıl toplamda yıllık 2.5 milyar bardaktan fazla Pınar Su tü- ketildi. 2019’da ise Uludağ Tesisleri’miz- de enerji verimliliğinde artış sağlayacak, Hendek Tesisleri’mizde ise Endüstri 4.0 alt yapısını güçlendirecek otomasyon projeleri ile verimliliği pozitif yönde et- kileyecek yatırımlar planlıyoruz” şeklin- de konuştu. 22 MART DÜNYA SU GÜNÜ, HIZLA ARTAN ÇEVRESEL ETKENLER NEDENİYLE HER ZAMANKİNDEN DAHA ÖNEMLİ BİR GÜNDEM OLUŞTURUYOR. PINAR SU GENEL MÜDÜRÜ HÜSEYİN KARAMEHMETOĞLU, DÜNYA SU GÜNÜ’NÜN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKEREK, HER BİR DAMLA SUYUN SORUMLULUĞUNU ALARAK YATIRIMLARA YÖN VERDİKLERİNİ BELİRTİYOR. Türkiye su ihracatının yüzde 13,6’sını tek başına gerçekleştiren Pı- nar Su, hedef büyüterek Asya pazarına açılıyor. Türk suyunu 20 ülkeye satarak bu alanda lider konu- muna gelen Pınar Su, şimdi de Çin ve Uzak Asya pazarlarına girecek. Global trendleri ve Türkiye pazarın- daki tüm gelişmeleri yakından izle- diklerini belirten Pınar Su Operas- yonlar Direktörü Koral Kalpaklıoğlu, ‘’2018 yılında toplam satışlarımızın %11’ini yurt dışı pazarlara gerçekleş- tirdik. Geçtiğimiz yıl başta İngiltere, Almanya ve Avrupa ülkeleri ihraca- tımızın %78’lik bölümünü oluşturdu. 2018 yılında mevcut ve potansiyel pazarlar için geliştirdiğimiz Pınar Frii ve Pınar Limonata ürünle- rimizin de ihracatına başladık. Ulusal düzeyde satış yapan büyük firmalar içerisinde %100 Türk ser- mayeli tek şirket olarak önemli so- rumluluklar üstleniyoruz’’ dedi. 2019 yılında üretmeye başladığı katma değerli içecek ürün çeşit- leriyle başta aktif olduğu ülkeler olmak üzere tüm dünyada yeni pa- zarlara giriş yapmayı planlayan Pı- nar Su, bu sayede ihracat gelirlerini de artırmayı hedefliyor. Çin ve diğer Uzak Asya pazarlarına giriş hazırlı- ğında olan Pınar Su, dünya çapın- daki genişlemesine devam edecek.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1