Pınar Süt, Dünya Süt Günü’nü kutlar
Sağlığınız için her gün, günde 2 bardak süt için
Dünyanın en yararlı içeceği süt hakkında toplumu bilinçlendirmek ve tüketimin yeterli seviyelere ulaşmasını teşvik etmek amacıyla her yıl 21 Mayıs tarihi "Dünya Süt Günü" olarak kutlanıyor. Türkiye'de de 1991 yılından bu yana 21-28 Mayıs tarihleri Süt Haftası olarak anılıyor. Sütün sağlık için önemi hakkında toplumsal farkındalık yaratmak amacıyla birçok çalışmayı desteklediklerini belirten ve bu bağlamda Dünya Süt Günü ve Süt Haftası'nın önemli bir fırsat olduğunu vurgulayan Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, "Türkiye'de yıllık kişi başı süt tüketim miktarı 26 litre, bu rakam tüketimde günlük sadece 1/3 bardağa eşdeğer. Sağlık için çok değerli bir içecek olan süt tüketimini artıracak çalışmalar, bu sebeple büyük önem taşıyor. Tam 39 yıldır sosyal sorumluluk bilinciyle süt içilmesini teşvik edecek çalışmaları destekleyen ve sektördeki her paydaşına katkı sağlayan Pınar Süt olarak, herkesi günde 2 bardak süt içmeye davet ediyoruz" dedi.
Türk halkının yıllık süt tüketiminin diğer ülkelerle kıyaslandığında son derece düşük olduğuna ve bu rakamların artırılması gerektiğine dikkat çeken Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, "Dünyanın en önemli araştırma şirketlerinden biri olan Canadean'ın 2011 yılında yaptığı bir araştırmaya göre dünyada yıllık kişi başı süt tüketim miktarları İrlanda 138, İngiltere 109, Avustralya 97, Yeni Zelanda 95, İspanya 92 litre iken; ülkemizde bu miktar yılda 26 litre yani günde sadece 1/3 bardak kadar. Bu rakamı yükseltmek, özellikle sağlıklı gelişim için çocuklara süt içme alışkanlığı kazandırmak gerekiyor. İdeal olan hepimizin günde 2 bardak süt içmesi. Bu açıdan Süt Haftası ve benzeri tüm projeler, süt tüketiminin önemi konusunda toplumsal farkındalık yaratmak için kayda değer bir fırsat sunuyor" diye bilgi verdi.
Güvenilir markalarıyla Türk halkının yaşamına değer katan Yaşar Holding olarak, sosyal sorumluluk politikaları paralelinde, Pınar Süt markasıyla süt içilmesini teşvik eden projelere destek verdiklerini aktaran İdil Yiğitbaşı, "Türkiye'nin ilk uzun ömürlü süt fabrikasının kurucusuyuz ve sektörün öncülüğünü üstleniyoruz. Sektörün lider süt markası Pınar Süt olarak, 39 yıl önce Türk çocuklarını sağlıklı süt ile tanıştırarak bir anlamda sosyal sorumluluklarını yerine getiren bir marka olduk. Kurulduğumuz tarihten bu yana, müşterilerimiz, iş ortaklarımız ve tüketicilerimizle yarattığımız değeri paylaşıyoruz. Paylaştığımız bu değer büyüdükçe, gerek tarım, gerek üretim, gerekse kalite konularında da önemli gelişmeler kaydediyoruz. Veterinerlik ve teknik danışmanlık ile desteklediğimiz süt toplama sisteminden, bölgesel sürdürülebilir kalkınmaya kadar her paydaşımız için değer yaratarak, en kaliteli sütü Türkiye'nin her köşesinde içilebilir kılıyoruz. Sosyal sorumluluk politikalarımız paralelinde, Pınar Süt markamızla süt içilmesini teşvik etmek amacıyla gerçekleştirilen kamu projelerini destekliyoruz. Nesiller Pınar’la büyüdü, büyümeye devam edecek" dedi.
Ulusal Süt Zirvesi
Bu yıl Süt Haftası'yla aynı tarihlerde, süt sektörünün profesyonelleri Ulusal Süt Zirvesi'nde buluştu. Pınar Süt'ün Platin sponsorluğunu üstlendiği zirve, sektör profesyonellerini bir araya getirdi. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Ulusal Süt Konseyi ve İzmir Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü himayelerinde yapılan zirvede, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Sayın M. Mehdi Eker de katıldı. Türkiye'de ulusal anlamda ilk kez yapılan Ulusal Süt Zirvesi'nde sektöre yaptığı katkılardan dolayı Yaşar Holding Onursal Başkanı Selçuk Yaşar'a "Ulusal Süt Zirvesi Onur Ödülü" takdim edildi.