Hakkımızda
Kurulduğu yıl olan 1973 tarihinden bu yana tüketicilerinin kaliteli tercihi olan ve gıda sektöründe liderliğini sürdüren PINAR, süt, et, su ürün gamında farklı tüketici ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerle çok geniş ürün yelpazesine sahip bir markadır. Dünya trendlerini yakından takip eden PINAR, birçok ürün gamında liderliğini sürdürmektedir. PINAR gıda sektöründe Türkiye’yi ilklerle tanıştırmıştır.
Yaşar Holding ‘e bağlı Pınar Süt, Pınar Et, Yaşar Birleşik Pazarlama, Çamlı Yem Besicilik, Pınar Su, ve Pınar Foods şirketleri, 5 binden fazla çalışanı ile faaliyetlerini sürdürmektedir.
Ülke ekonomisindeki giderek artan rekabet ortamı, şirketler için güçlü markalar yaratma gerekliliğini her zamankinden daha önemli kılıyor. Tüketicinin tercih ettiği marka olmak, sürdürülebilir karlılığı sağlamak ve uluslararası pazarlara açılmak marka olmanın gereklerini yerine getirmekle mümkün.
PINAR, tüketici odaklı olarak çalışmalarını yönlendirerek ve sunduğu kaliteden asla taviz vermeyerek tüketicisine sonsuz güven veriyor. Kurulduğundan bu yana tüketiciye sağlık, lezzet, yenilik kaynağı olan ürünler sunan Pınar, milyonlarca insan için nesiller boyu bir "Yaşam Pınarı" oldu. Bu yaşam pınarı, temelinde yatan üç ana unsura dayalı olarak doğdu, büyüdü, gelişti: "Sağlık, Lezzet ve Yenilik..."
PINAR, Türkiye'de sağlıklı süt ve süt ürünleri kavramını yerleştiren ilk markadır. Artan çeşitleriyle Türkiye'nin "Yenilik", "Sağlık", "Lezzet" ve "Yaşam Pınarı" olmaya çalışmaktadır. PINAR , süt, et, su vb. ürünleriyle yalnız iç tüketim olarak değil; dünyanın çeşitli ülkelerinde tüketicilerce tercih edilen bir marka olarak "Bölgesel Güç” olma yolunda hızla ilerliyor. PINAR' a duyulan güven sadece Türkiye sınırları içerisinde kalmamış Ortadoğu ülkeleri, Türki Cumhuriyetler, Almanya vb. gibi pek çok ülkeye taşmıştır.
Başarılı bir marka olmanın en önemli kriteri ilk faaliyet sonrasında girilen yeni alanlarda da marka kimliğini aynı tutarlılıkla taşıyabilmek ve çeşitlenen ürünlere markanın ortak imajını yansıtabilmektir. Bir süt ve süt ürünleri markası olarak doğan Pınar, geçen zaman zarfında gıda sektörünün farklı alanlarında birçok ilki gerçekleştirdi. İlk sağlıklı uzun ömürlü sütü, ilk hazır mayonezi, ilk krem peyniri, ilk dondurulmuş et ürünlerini, ilk paketli hindi ürünlerini ve ilk geri dönüşsüz ambalajlı suyu Türk insanına sunan Pınar, sahip olduğu geniş ürün yelpazesinin her üyesinin Pınar imajı şemsiyesi altında olmasına dikkat etti ve toplam marka imajını büyüterek korudu.
PINAR, süt, su ve et sektöründe tüketicinin en memnun olduğu ve güvendiği markadır. İhracat çalışmalarına Orta Doğu ve yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisi doğrultusunda devam eden Pınar Süt, Türkiye toplam markalı süt ürünleri ihracatının değer bazında %17,5‘ini gerçekleştirmiştir. Pınar Süt, yurt dışı satışlarının %50‘den fazlasını Körfez ülkelerine (BAE, Irak, Kuveyt, Bahreyn, Umman, Katar, Ürdün, Suudi Arabistan) gerçekleştirirken KKTC, ABD, Kuzey Afrika Ülkeleri (Mısır, Cezayir, Libya ve Fas), BDT Ülkeleri (Azerbaycan, Rusya, Gürcistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan), Avrupa Birliği, Kosova, Arnavutluk, Çin, Mauritius, Kanada ve Tayland Şirket‘in global pazarlarda ihracat yaptığı önemli ülkeler arasında bulunuyor. Yakın gelecekte, farklı kategorilerdeki fonksiyonel ve yenilikçi çalışmalarıyla yeni ürün çeşitleri geliştirerek, pazardaki güçlü konumunu korumayı amaçlayan Pınar Süt, bu stratejilerle birlikte ihracatı artırarak büyümeyi sürdürmeyi ve mevcut pazarlardaki payını güçlendirmeyi hedefliyor.
2024 Ödüller
Pınar Hot Dog Dana Sosis ve Aç Bitir Hindi Füme Üstün Lezzet Ödülünün sahibi oldu.
Türkiye İtibar Akademisi tarafından yayınlanan Ekonomiye Fayda Endeksi Raporuna göre Pınar Platin Ligde Yer Alan Markalar arasında yer aldı.
2023 Ödüller
Pınar Süt’e Beyaz Bayrak Ödülü
T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı öncülüğünde başlatılan Beyaz Bayrak uygulamasında, 3 Mayıs 2023 tarihinde belirlenen kriterleri yerine getiren şirketlere ödüller verildi. Pınar Süt, Türkiye’nin Beyaz Bayrak ödülü alan ilk 20 şirketi arasında yer aldı.
Pınar Süt’e İhracat Ödülü
Pınar Süt, Ege İhracatçı Birlikleri tarafından verilen ödüllerde, Ege Bölgesi’nde süt ve süt ürünleri kategorisinde en yüksek ihracat yapan şirket ödülünün sahibi oldu.
Pınar Et, “En beğenilen şirket” seçildi
Pınar Et, Capital Dergisi ve Zenna Araştırma Şirketi tarafından düzenlenen “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında, “Paketlenmiş Et Ürünleri” kategorisinde “En beğenilen şirket” seçildi.
Pınar Çocuk Tiyatrosu’na 2 ödül
1987’den bu yana 4 milyonu aşkın minik tiyatroseverle buluşan Pınar Çocuk Tiyatrosu, Direklerarası Seyirci Ödülleri kapsamında, “En İyi Turne Tiyatrosu” ödülüne layık görüldü. Ayrıca, Çiğli Belediyesi tarafından, sanata olan katkılarından dolayı tiyatromuza özel bir ödül verildi.
Pınar’a Almanya’dan 2 ödül
Türk gıda sektörünün lider şirketi Pınar Süt, ürünlerinden 500 gramlık paketlerde piyasaya sürülen ‘Pınar Süzme Peynir’ ve 180 gramlık ‘Pınar Labne’ ile Alman gıda sektörünün en itibarlı uluslararası kalite ödüllerini kazandı. Pınar Süt, Alman Tarım Birliği (DLG / Deutsche Landwirtschafts Gesellschaft) tarafından altın madalyayla ödüllendirildi.
Pınar Enstitüsü’ne “Sürdürülebilir Gıda için İşbirliği” ödülü
Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından 2023 yılında ilk kez düzenlenen Sürdürülebilir Gıda Ödülleri’nde, Pınar Enstitüsü tarafından yürütülen “Sütümüzün Geleceği Bilinçli Ellerde” projesi, “Sürdürülebilir Gıda için İşbirliği” ödülünün sahibi oldu.
Pınar Süt’e “İtibarlı marka” ödülü
Pınar Süt, Beykoz Üniversitesi ve İtibar Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilen Türkiye'nin en itibarlı şirketlerinin belirlendiği Türkiye İtibar Endeksi Araştırması çerçevesinde sektörünün en itibarlı markası seçildi.
2022 Ödüller
Pınar Labne ve Pınar Süzme Peynir, Alman Tarım Topluluğu (DLG) Tarafından Ödüllendirildi
Sağlıklı ve mutlu nesiller için tüketicilerini 49 yıldır sağlıklı, lezzetli, yenilikçi ve kaliteli ürünlerle buluşturan Pınar’ın ürünleri Pınar Labne ve Pınar Süzme Peynir, Deutsche Landwirtschafts – Gesellschaft (Alman Tarım Topluluğu – DLG) tarafından ödüle layık görüldü.
Pınar Süt, Süt ürünleri kategorisinde Türkiye’nin en itibarlı markası seçildi.
Pınar Süt, Türkiye’nin lider pazarlama platformu Marketing Türkiye Dergisi ve Türkiye İtibar Akademisi tarafından süt ürünleri kategorisinde Türkiye’nin en itibarlı markası oldu.
Pınar Labne’ye Birleşik Krallık’tan “Mükemmel Lezzet” ödülü
Pınar, Labne ürünüyle Birleşik Krallık’ta ‘Guild of Fine Food’ tarafından 1994 yılından bu yana düzenlenen ve marketlerde satılan ürünler arasından yapılan değerlendirmelere göre verilen “Mükemmel Lezzet Ödülü”nün sahibi oldu.
Kurutulmuş Domatesli Pınar Labne’ ye Avrupa’dan Üstün Lezzet Ödülü!
Türkiye’de süt ve süt ürünleri sektörünün öncü markası Pınar’ın yüksek kalsiyum içeriğine sahip Kurutulmuş Domatesli Labne ürünü, International Taste Institute tarafından Üstün Lezzet Ödülü’ne layık görüldü.
2021 Ödüller
Pınar Süt’e “Kadın Dostu Markalar Ödülü”
Pınar Süt, Pınar Enstitüsü tarafından 2014 yılından bu yana yürütülen “Sütümüzün Geleceği Bilinçli Ellerde” projesi kapsamında kadın üreticilere yönelik gerçekleştirilen eğitimler nedeniyle Kadın Dostu Markalar Platformu’nda Farkındalık Ödülü’ne ve Tüketici Özel Ödülüne layık görüldü.
Capital Dergisi’nin ZENNA Araştırma ve Danışmanlık’a hazırlattığı “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri”
Pınar Süt, bu yıl da “Süt ve Sütlü Mamuller” kategorisinde en beğenilen şirket oldu. İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri araştırması Eylül-Kasım 2020 tarihleri arasında online (CAWI) anket tekniği uygulanarak gerçekleştirildi. Araştırmaya farklı sektörlerden 600’ün üzerinde şirketi temsilen 1.470 yönetici katıldı. Türkiye’nin en beğenilen şirketleri, tüm iş dünyası temsilcilerinin görüşleri üzerinden hesaplanırken, sektörlerin en beğenilen şirketleri, ilgili sektörün profesyonellerinin görüşleri alınarak belirlendi.
Pınar Süt, “Türkiye’nin Ar-Ge Harcamaları En Yüksek 250 Şirketi” Listesinde
Turkishtime Türkiye (Ekonomi ve İş Kültürü Portalı) tarafından düzenlenen “Ar-Ge 250, Türkiye’nin En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan Şirketleri” araştırmasında Pınar Süt, ilk 100’de yer aldı.Turkishtime Türkiye Ar-Ge 250 araştırması 2021 yılı verilerine göre Pınar Süt Ar-Ge Merkezi;
- Gıda Sektöründe AR-GE’ye en fazla harcama yapan ilk 10 şirket arasında 3.sırada,
- AR-GE Merkezinde yürütülen proje sayısına göre 65. Sırada,
- AR-GE Merkezinde alınan marka sayısına göre 17.sırada yer almıştır.
2020 Ödüller
Pınar Et ve Pınar Süt, Capital “Türkiyenin En Beğenilen Şirketleri” arasında
Capital Dergisi tarafından 20 yıldır aralıksız düzenlenen “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasının sonuçları açıklandı. ZENNA Araştırma ve Danışmanlık tarafından yürütülen, Deutsche Telekom sponsorluğunda gerçekleştirilen bu yılki araştırma sonuçlarına göre iş dünyasının en beğenilen 20 şirketi ile sektörlerinin en beğenilen ilk 3 şirketi belli oldu.
Türkiye’de Sektörünün En Beğenilen Şirketleri araştırması sonuçlarına göre Süt ve Sütlü Mamuller kategorisinde Pınar Süt, Paketlenmiş Et Ürünleri kategorisinde Pınar Et sektörlerinin en beğenilen şirketleri oldu.
Online (CAWI) anket tekniği uygulanarak yapılan İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri araştırması Eylül-Kasım 2020 tarihleri arasında araştırmaya farklı sektörlerden 600’ün üzerinde şirketi temsilen 1.470 yönetici katılımıyla gerçekleşti. Türkiye’nin en beğenilen şirketleri, tüm iş dünyası temsilcilerinin görüşleri üzerinden hesaplanırken, sektörlerin en beğenilen şirketleri, ilgili sektörün profesyonellerinin görüşleri alınarak belirlendi. Ankete katılan yöneticilerden kendi şirketini dışarıda tutarak hem Türkiye hem kendi sektörü için en beğendiği şirketleri belirtmesi istendi. Sektörlerinin en beğenilen şirketlerinin belirlenme sürecinde her sektör için ilgili sektörün en az yüzde 70’ini oluşturan şirketlerin araştırmaya katılımı sağlanarak sonuçlar hazırlandı.
Pınar Süt’e İyi Yaşam Markası Ödülü
Tüketicilerin yaşam tarzına, tüketim alışkanlıklarına, iyi yaşamı yeniden tanımlayan ve şekillendiren değerlerine odaklanan “Good Life Brands/İyi Yaşam Markaları” araştırmasının sonuçları Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda açıklandı. Nielsen Araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen çalışma sonunda hayata geçirilen Good Life Brands ödüllerinde, Süt ve Süt Ürünleri Sektörü’nde ödülün sahibi Pınar Süt oldu.
Pınar, “Türkiye’nin En İtibarlı Kurum ve Markaları” listesinde
Türkiye İtibar Akademisi tarafından Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nün akademik denetiminde dokuz yıldır gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması sonuçları açıklandı. 72 ilden 12 bin kişinin katıldığı araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin ve ekonominin lokomotifi 50 farklı sektörde “Türkiye’nin En İtibarlı Kurum ve Markaları” belirlendi. Pınar, İşlenmiş Gıda ve Süt Ürünleri kategorilerinde sektörlerinin en itibarlı kurum ve markaları arasında yer aldı.
Pınar Et, CDP (Karbon Saydamlık Projesi) Karbon ve Su Ayak İzi çalışmalarıyla B notu aldı
Kar amacı gütmeyen Londra merkezli uluslararası bir kuruluş olan CDP (Carbon Disclosure Project), başvuru yapan kuruluşlar arasında şirketlerin verdiği yanıtın kalitesi ve bütünlüğünü dikkate alarak iklim değişikliğinin ve suyun yarattığı risklerin yönetimi ile ilgili olarak şirket performanslarını değerlendirdi.
2007 yılında Yaşar Holding tarafından imzalanan Küresel İlkeler Sözleşmesi ile birlikte sürdürülebilirlik çalışmalarının karşılığı olarak Pınar Et, CDP (Karbon Saydamlık Projesi)’nin Türkiye girişimi tarafından başvuran şirketler arasında Su Ayak İzi ‘B’ ve Karbon Ayak İzi ‘B-’ notuna layık görüldü.
Pınar Et KALDER “Yılın Başarılı Ekibi Gümüş Ödülü”nün sahibi oldu
Sürdürülebilir iş ve yaşam kalitesine yön gösteren, dönüşüme liderlik eden bir sivil toplum kuruluşu olma hedefiyle faaliyetlerini sürdüren Türkiye Kalite Derneği (KALDER) tarafından her yıl düzenlenen “Yılın Başarılı Ekibi Ödülü” yarışması sonuçları açıklandı. Pınar Et, “Karbonsuz Hayat” projesi ile 2020 KALDER Yılın Başarılı Ekibi 2020 ödüllerinde Gümüş Ödül’ün sahibi oldu.
Pınar Et’e EBSO’dan Çevre Ödülü
Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) tarafından çevre açısından olumlu ve başarılı çalışmaları olan sanayi tesislerini ve sanayi bölgelerini teşvik etmek ve ödüllendirmek amacıyla 12 yıldır düzenlenen EBSO Çevre Ödülleri Töreni’nde Karbon Ayak İzi ve Su Ayak İzi Hesaplama, Hedef Belirleme ve Azaltmak İçin Faaliyetler Gerçekleştirme Projesi ile Pınar Et Üçüncülük Ödülü aldı.
Pınar Su ve İçecek, “İtibarını En Çok Artıran İçecek Markaları” arasında Gazsız İçecek kategorisinde ilk 3’te yer aldı
Türkiye’nin lider pazarlama platformu Marketing Türkiye Dergisi ve Pazar araştırmaları şirketi Akadametre işbirliğiyle gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performansı Ölçümü” araştırması baz alınarak düzenlenen “The One Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde Pınar Su ve İçecek de yer aldı.
50’yi aşkın kategoride, toplam 12 ilde 1200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performansı Ölçümü” için yapılan saha araştırması sonucunda Pınar Su ve İçecek, Gazsız İçecek kategorisinde sektöründe yıl içinde itibarını en çok artıran ilk üç markadan biri oldu.
Pınar Su ve İçecek, İngiltere 2019 LUX Life Magazine tarafından verilen Yiyecek&İçecek alanında ödül alan şirketler arasında yer aldı
Pınar Su ve İçecek, İngiltere merkezli LUX Life Magazine Dergisi tarafından gerçekleştirilen, dünyanın dört bir yanından en seçkin girişimleri ve işletmeleri onurlandıran ve her adayın elde ettiği başarı ve değerlere göre değerlendirildiği organizasyonda ödüle layık görüldü. Daha geniş pazar itibarını göz önünde bulundurarak mevcut hizmetlerin beceri ve kalitesinin değerlendirildiği platformda Pınar Su ve İçecek, 2019 yılında “Yiyecek&İçecek alanında “Doğal Kaynak Suyu Paketleme ve Dağıtımında Tanınmış Liderler 2019 - Türkiye” ödülünü almaya hak kazandı.
Pınar Enstitüsü’ne “Tarımı Geleceğe Taşıyanlar” Ödülü
Pınar Enstitüsü tarafından 2014 yılından bu yana yürütülen Sütümüzün Geleceği Bilinçli Ellerde projesi, Türkiye tarımının yol haritasına katkı sağlamak amacıyla düzenlenen “Tarım Ormanın Geleceği Zirvesi”nde Tarımı “Geleceğe Taşıyanlar Ödülü”ne layık görüldü.
Pınar Süt, “Türkiye’nin Ar-Ge Harcamaları En Yüksek 250 Şirketi” listesinde
Turkishtime Türkiye (Ekonomi ve İş Kültütü Portalı) tarafından düzenlenen “Ar-Ge 250, Türkiye’nin En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan Şirketleri” araştırmasına göre ilk 100’de yer aldı.
2019 Ödüller
IDF Dünya Süt Zirvesi’nde Selçuk Yaşar’a Onur Ödülü
Uluslararası Sütçülük Federasyonu (IDF) tarafından ilk kez Türkiye’de düzenlenen Dünya Süt Zirvesi’nde Pınar Süt’ün kurucusu ve Yaşar Holding Onursal Başkanı Selçuk Yaşar, Türkiye’de süt sektörünün kurulmasına ve gelişmesine sağladığı katkılardan dolayı “Onur Ödülü”ne layık görüldü.
Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Ödülü
Capital Dergisi’nin öncülüğünde, Zenna Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında Pınar Süt, bu yıl da “Süt ve Sütlü Mamuller” kategorisinin “En Beğenilen Şirketi” oldu. Aynı araştırmada Pınar Su ve İçecek ise “Alkolsüz İçecekler” kategorisinde en beğenilen 2. şirket oldu.
Pınar Süt'e İtibar Ödülü
Repman ve Zenna Danışmanlık tarafından Türkiye’de bugüne kadar gerçekleştirilen en büyük ve en kapsamlı itibar yönetimi araştırması “Repman Türkiye İtibar Ligi”nin sonuçlarına göre Pınar Süt, Repman Türkiye İtibar Ligi’nde başarı ödülüne layık görüldü.
Avrupa’dan Pınar Sade Kefir’e Üstün Lezzet Ödülü
Pınar Sade Kefir, International Taste Institute tarafından Belçika’da düzenlenen törende aralarında Michelin yıldızlı şeflerin ve sömeliyelerin de yer aldığı jüri tarafından yapılan seçimle Üstün Lezzet Ödülü kazandı.
Pınar Choco Labneh ile 2019 Gulfood İnovasyon Ödülü
Türkiye’nin yanı sıra Körfez ve Ortadoğu ülkelerinin de lider ve öncü gıda markası Pınar, bölgenin damak tadına ve kullanım alışkanlıklarına uygun olarak geliştirdiği ürünü Pınar Choco Labneh ile Gulfood 2019 Fuarı’nda “En Yenilikçi Süt Ürünleri” kategorisinde 2019 Gulfood İnovasyon Ödülü’nü aldı.
Pınar Su ve İçecek’e İtibar Ödülü
2019’da Marketing Türkiye Dergisi ve Akademetre Araştırma Şirketi işbirliği ile gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması baz alınarak düzenlenen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” gazsız içecek kategorisinde Pınar Su ve İçecek ilk 3’e girmeyi başardı.
2018 Ödüller
Pınar Latte Art Barista Süt’e "En Yenilikçi Süt Ürünü" Ödülü
Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın Poltio.com işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” Araştırması’nda Pınar Latte Art Barista Süt, 2018’in en inovatif süt ürünü seçildi.
Pınar Süt’e Avrupa’dan Üstün Lezzet Ödülü
Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü (ITQI) tarafından Belçika’da düzenlenen törende Pınar Protein Süt Kakaolu, Pınar Protein Süt Vanilyalı ve Pınar Kakaolu Laktozsuz Süt, Michelin yıldızlı şeflerin ve sömeliyelerin yer aldığı jüri tarafından Üstün Lezzet Ödülü’ne layık görüldü.
“Yılın Seçilmiş Ürünü” Pınar Protein Süt ve Pınar Protein Yoğurt
Pınar, yaklaşık 10 Milyon TL yatırımla üç yıl süren AR-GE çalışmalarının sonucunda tüketicilerle buluşturduğu “Pınar Protein Süt” ve “Pınar Protein Yoğurt” ile tüketicilerin oylarıyla Katma Değerli Süt Ürünleri kategorisinde “Yılın Seçilmiş Ürünü” ünvanının sahibi oldu.
Pınar Süt’e En Başarılı Global Şirket Ödülü
Ekonomi ve iş dünyası dergisi Platin tarafından bağımsız pazar araştırma şirketi İpsos işbirliğiyle gerçekleştirilen “Global 100 Ödül Töreni”nde Pınar Süt, içecek sektörünün lideri oldu.
Pınar Et, Türkiye İtibar Endeksi 2018 Araştırması’nda “İşlenmiş Gıda” kategorisinin birincisi
Türkiye İtibar Akademisi tarafından Türkiye’nin en itibarlı kurum ve markalarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) Araştırması sonuçlarına göre Pınar, TİE 2018 Araştırması’nda “İşlenmiş Gıda” kategorisinde birinci oldu.
Pınar Et’e “Yılın En Başarılı Ekibi” Gümüş Ödülü
Türkiye Kalite Derneği (Kalder) İzmir şubesinin gerçekleştirdiği Yerel Kalite Ödülleri kapsamında “Yılın En Başarılı Ekibi Gümüş Ödülü”nü “Pınarobot” ekibi tarafından dilimli ödüllerin kolilenmesinde yapılan otomasyon projesi ile Pınar Et kazandı.
Pınar Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Ödülü
Türkiye’nin süt ve sütlü ürünler sektörünün öncü ve lider markası Pınar Süt, “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında zirvede yer aldı. Capital ile Zenna Araştırma ve Danışmanlık tarafından yapılan araştırmada Pınar Süt, süt ve sütlü mamuller kategorisinin en beğenilen şirketi, Pınar Et ise paketlenmiş et ürünleri kategorisinde en beğenilen 2. şirketi oldu.
2017 Ödüller
Pınar Süt’e CDP Türkiye İklim Liderleri Ödülü
Pınar Süt CDP Türkiye İklim ve Su Liderleri kategorilerinin her ikisinde de A- puanı alarak “Liderlik” sınıflandırmasında yer aldı.
Pınar’a Stevie Awards’tan İki Ödül
Pınar, iki sosyal sorumluluk projesi “Pınar Çocuk Resim Yarışması” ve “Pınar Süt FSC basın kiti” ile Stevie Awards’da “Bronz Stevie” ödülünü aldı.
Pınar, “Türkiye’nin Süper Markaları”ndan biri oldu
Superbrands seçici kurul üyeleri ve Nielsen’in yaptığı araştırmalar sonucunda Pınar, 2017 yılında da Türkiye’nin süper markalarından biri oldu.
Türkiye’nin “En İnovatif Ürünü Pınar Protein Süt
Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın poltio.com iş birliği ile gerçekleştirdiği “2017’nin En Yenilikçi Ürünleri” araştırmasında Pınar Protein Süt, süt ve süt ürünleri kategorisinde “En İnovatif Ürün” seçildi.
Pınar Labne, 3. kez “Gulf Yılın Ürünü” oldu
Körfez ve Orta Doğu ülkelerinin lider markası Pınar, dünyanın en prestijli uluslararası gıda ve içecek fuarı Gulfood Fuarı’nda hızlı tüketim ürünleri “Labne” kategorisinde, 2017 yılında üçüncü kez “Gulf Yılın Ürünü” ödülünü aldı.
“Kurumsal Sosyal Sorumluluk”ta Lider
Capital Dergisi ile GFK Araştırma Şirketi’nin yaptığı Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması’nda Yaşar Topluluğu Onursal Başkanı Selçuk Yaşar, “En Sorumlu 15 Lider” arasında 5. sırada yer aldı. Pınar Çocuk Tiyatrosu da, iş dünyasının gözünde en başarılı 10 KSS projesi arasına girdi. Yaşar Holding – Pınar kurumsal sosyal sorumlulukta iş dünyası gözünde 12. ve halkın gözünde 13. sırada yer aldı.
‘‘Türkiye’nin En İyi Yönetilen Gıda Üretim ve Tedarik Firması’’ Ödülü
Bu yıl 8’incisi gerçekleşen QM Awards 2017 Ödülleri’nde Pınar, 10 dalda 45 farklı kategoride 60 bin turizm profesyonelinin katıldığı QM oylaması sonucunda “Türkiye’nin En İyi Yönetilen Gıda Üretim ve Tedarik Firması” seçildi.
2016 Ödüller
İzmir Ticaret Odası’ndan Pınar Süt’e ödül Döviz Sağlamada Altın Madalya Kazananlar: Pınar Süt Mamulleri San. A.Ş.
Ticari Kazanç Sağlamada Altın Madalya Kazananlar: Pınar Süt Mamulleri San. A.Ş.
World Dairy Innovation Award 2016 Pınar Antepfıstıklı Kahvaltı Kreması, 2016 yılında 10. kez düzenlenen ve her yıl küresel süt ürünleri endüstrisindeki mükemmellikleri ve inovasyonları, sektördeki en bilinen markaları ve en iddialı yeni firmaları, ürünlerini ve inovasyonlarını ön plana çıkararak ödüllendiren Dünya Süt Ürünleri İnovasyon Ödülleri’nde (World Dairy Innovation Awards ) “Kategori Şampiyonu” ödülüne layık görüldü.
Farklı kategorilerde 18 ödülün verildiği yarışmada Pınar Antep Fıstıklı Kahvaltı Kreması, “En İyi Tereyağı / Sürülebilir Krema (Best Butter / Dairy Spread)” kategorisinde tüm finalistleri geride bırakarak ödüle hak kazandı. Ayrıca yarışmada Pınar GO Peynir Serisi, “Best New Cheese” kategorinde 2016 FINALIST olarak derecelendirildi.
ITQI- Superior Taste Awards 2016 Pınar %100 Elma Suyu, 2016 Superior Taste Award 2 Altın Yıldız; Pınar Labne, 2016 Superior Taste Award 2 Altın Yıldız ve Pınar Süzme Beyaz Peynir, 2016 Superior Taste Award 2 Altın Yıldız ile ödüllendirildi.
Uluslararası Stevie İş Ödülleri’nden Gümüş Ödül 2016 yılında 60’dan fazla ülkeden 3.800’ün üzerinde başvurunun yapıldığı Stevie İş Ödülleri’nde Pınar, “Uluslararası Pınar Çocuk Resim Yarışması” ile Avrupa’da Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi kategorisinde Stevie ödülünün sahibi oldu.
Ambalaj Ay Yıldızları 2016’dan Bronz Madalya Pınar GO Peynir serisi, Ambalaj Ay Yıldızları 2016’da gıda kategorisinde “Bronz Ödül”e layık görüldü.
Pınar GO Peynir serisi, bu başarı ile Dünya Ambalaj Örgütü’nün düzenlediği WorldStar ve Asya Ambalaj Federasyonu’nun düzenlediği AsiaStar Yarışması’na katılma hakkını elde etti.
28. Kristal Elma Pınar Yoğurt, Saksı Kampanyasıyla 28. Kristal Elma yarışmasında Dijital Kampanya - Hızlı Tüketim ve Sosyal Medya Kategorilerinde 2 adet Kristal Elma / Bronz ödülün sahibi oldu.
Kente Değer Katan Kurumlar Ödülü Marketing Türkiye’nin Akademetre Araştırma Şirketi ile birlikte yürüttüğü, “İzmir’e Değer Katan Kurum Araştırması”nda Pınar ve Yaşar Holding ilk ikide yer alarak, kente değer katan kurumlar ödülünü kazandı. Carbon Disclosure Project (CDP)’den 2 Ödül Pınar Süt Karbon Saydamlık Projesi - Carbon Disclosure Project (CDP) Türkiye “2016 İklim Değişikliği Raporu” ve CDP Türkiye “2016 Su Programı Raporu” sonuçlarına göre Pınar Süt hem “İklim Değişikliği ile Mücadele” konusunda üstün performans gösteren firmalar arasında “CDP Türkiye İklim Liderleri Ödülü”ne hem de su yönetimi konusunda lider konumda olan firmalar arasında “CDP Türkiye Su Liderleri Ödülü”ne layık görüldü.
Pınar Süt, CDP Su Programı’nın 2016 yılı Küresel Sonuçlarını içeren “Susuz Şirketler: Su Neden İklim Değişikliği Açısından Hayati Öneme Sahip?” (Thirsty Business: Why Wait is Vital to Climate Action?) başlıklı yeni Küresel Su Raporu’na göre dünyada toplam 24 şirket, su yönetimine yaklaşımlarından ötürü liderliklerini kanıtlayan CDP Su A – Listesi’ne girmeye hak kazandı. “A” – puanı alarak su yönetimi konusunda lider konumda olan 3 şirketten biri de Pınar Süt oldu.
Bütünleşik Pazarlama Ödülleri, Gıda Sektörü Yılın En Başarılı Markası Marketing Türkiye Dergisi ile Akademetre Araştırma Şirketi’nin 43 kategori içerisinden sektörün o yıl içindeki “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasına göre verilen Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde Gıda Sektörü’nde 2016 Yılının En Başarılı Markası Ödülü’nü Pınar kazandı.
Döviz Sağlamada Altın Madalya (İzmir Ticaret Odası) Pınar Entegre Et ve Un San. A.Ş Ticari Kazanç Sağlamada Altın Madalya (İzmir Ticaret Odası)
2015 Ödüller
Türkiye’nin en iyi markalarına verilen Superbrands Ödülleri’nde, Pınar Süt’ü de barındıran “Pınar” markası, ödül alan 43 markadan biri oldu.
Dünyanın en saygın ödüllerinden olan Stevie Awards’ın “Uluslararası İş Ödülleri” kategorisinde Pınar, “Avrupa Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Programı” kapsamında Pınar Çocuk Tiyatrosu ile Gümüş Stevie, “Sütümüzün Geleceği Bilinçli Ellerde Projesi” ile ise Bronz Stevie ödülünü aldı. Pınar Resim Yarışması ise “Yılın İletişim Kampanyası – Medya İlişkileri” kapsamında Bronz Stevie ödülüne layık görüldü.
GFK ve Capital Dergisi işbirliğiyle düzenlenen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında Süt ve Sütlü Mamuller sektöründe en beğenilen şirket Pınar Süt oldu.
Marketing Türkiye Dergisi ile Akademetre Araştırma Şirketi’nin düzenlediği Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde "İçecek Sektörü" liderliği Pınar’ın oldu.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından düzenlenen “Sanayide Enerji Verimliliği Proje Yarışması”nda Enerji Verimli Endüstriyel Tesis kategorisinde Pınar Süt A.Ş. İzmir Fabrikası, tüm gıda ve içecek sektöründe enerji yoğunluğunu %65,3 ile en çok azaltan endüstriyel işletme olarak birincilik ödülü aldı.
Pınar, hızlı tüketim ürünleri kategorisinde her yıl dünyanın önde gelen firmalarına verilen Gulf 2015 "Yılın Ürünü" ödülünü, bu yıl ilk kez açılan labne kategorisinde kazanarak bir ilke imza attı. Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından düzenlenen 2015 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması "Temel Gıda" kategorisinde Pınar Çocuk Sütü, “Çocuğunuzun Beslenmesine 3’lü Destek” kampanyası ile “Gümüş Effie” ödülüne layık görüldü.
Ambalaj Ay Yıldızları 2015 yarışmasında Pınar, Özel Peynirler Ailesi ile grafik tasarım kategorisinde Gümüş ödül almaya hak kazandı.
Türkiye’nin ilk kültür balığı üreticisi ve ilk markalı balığı Pınar Balık, tadım alanında kanaat lideri olan şef ve sömeliyelerin kör tadım testiyle, ITQI (Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü) tarafından düzenlenen yarışmada, ürettiği çipura ve levrekleri ile “Üstün Lezzet Ödülü” almaya layık görülen Türkiye’nin ilk ve tek balık markası oldu.
Etik Değerler Merkezi Derneği tarafından düzenlenen anket sonucu belirlenen “ETİKA Türkiye Etik Ödülleri 2014” kapsamında Yaşar Holding, ödül almaya hak kazanan şirketlerden biri oldu.
Pınar Et, Ege Bölgesi Sanayi Odası’nın (EBSO) düzenlediği Başarılı Sanayiciler Ödül Töreni’nde Et, Balık ve Su Ürünleri Sanayi Meslek Grubu’nda “Üretimde ve Yatırımda İkinci Derecede Başarı Sağlama” kategorisinde ikincilik ödülü aldı
Üretim standartlarındaki ve kullandığı teknolojideki kaliteyi aldığı belgelerle kanıtlayan Pınar Su, 2015’te hem yurt içinde hem yurt dışında düzenlenen organizasyonlarda pek çok ödül aldı.
Marketing Türkiye Dergisi ile Akademetre Araştırma Şirketi’nin düzenlediği Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ‘İçecek Sektörü’ liderliği Pınar’ın oldu.
Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri “Ambalaj Tasarımında Kaynak Azaltarak Önleme Uygulamaları” kategorisinde Pınar Su, Büyük Ölçekli İşletme Sınıfı’nda Teşekkür Belgesi almaya hak kazandı.
2014 Ödüller
Pınar Süt, Capital ve GFK Araştırma Şirketi tarafından düzenlenen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında süt ve sütlü mamuller sektörünün “En Beğenilen Şirketi” seçilmiştir. •
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından düzenlenen 2014 yılı Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışmasında “Pınar’la Büyüdüm” reklamıyla Bronz Effie kazanmıştır.
Pınar Süt Faaliyet Raporu LACP Awards tarafından Dünya Çapında Gıda, İçecek, Tütün Tüketim Sektöründe Gümüş, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki Türk Endüstrilerde ilk 80 Faaliyet Raporu ve Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da En İyi Gelişim Gösteren Faaliyet Raporu ödüllerine layık görülmüştür.
Ege Üniversitesi İşletme Kulübü tarafından düzenlenen ‘İş Ödülleri’nde Pınar, En Beğenilen Marka Yönetimi ve En İyi Sosyal Medya kullanımı birincilik ödüllerine layık görülmüştür.
Mediacat tarafından Felis ödülleri ile halkla ilişkiler alanında başarılı projelerin ödüllendirildiği Brand Voice kategorisinde Pınar Çocuk Resim Yarışması ile Pınar büyük ödüle layık görülmüştür.
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’nin 2014 yılının ikinci çeyrek sonuçlarına göre Pınar, meyve suyu sektöründe müşterisi en mutlu marka seçilmiştir. Pınar, üç yıl üst üste birinci olarak sürdürülebilir başarı ödülünü de almaya hak kazanmıştır. •
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından düzenlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) ödül töreninde 25 sektörde ve yaklaşık 40.000 tüketici arasında gerçekleştirilen memnuniyet araştırması sonucu Pınar, 2 ödüle layık görülmüştür: Meyve Suyu Sektörü: TMME 2013 Sektör Birincisi - Gümüş Heykel ve Meyve Suyu Sektörü: TMME 2013 Sürdürülen Başarı Ödülü - Altın Heykel.
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2014 yılı 2. çeyrek sonuçlarına göre Pınar Süt, Meyve Suları sektörlerinde 100 üzerinden 79 puan alarak birinciliği elde etmiştir. 2014 yılı 2. çeyrekte ölçülen sektörler arasında en yüksek TMME derecesine sahip sektör olmuştur.
Akademetre tarafından Marketing Türkiye için 2014 yılında düzenlenen Marka İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü “The One Awards” araştırmasına göre Pınar itibarını en çok artıran markalar arasında yer almıştır.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından 15’incisi düzenlenen Sanayide Enerji Verimliliği Proje Yarışmasında, Enerji Verimli Endüstriyel Tesis (EVET) kategorisinde (gıda ve içecek alt sektörü içerisinde) son üç yılda (2011-2013 yılı) ortalama olarak enerji yoğunluğunu %65,3 oranında azaltan Pınar Süt birincilik ödülünü kazanmıştır.
Pınar Süt, İZTO tarafından vergi ödeme ödülü ve döviz sağlama ödülü alarak bu dallarda Altın Madalya’ya layık görülmüştür.
EBSO Ödülleri’nde Pınar Süt; “En Yüksek İhracat Gerçekleştiren”, “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren”, “En Yüksek Üretim Gerçekleştiren” ve “Üretimde En Fazla İstihdam Sağlama” kategorilerinde başarı belgesi, “En Yüksek Vergi Veren” kategorisinde ise plaket almıştır.
“ÇEVKO Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri” ile çevreci haber anlayışını yansıtan haberlere öncelik veren yayınlara verilen Geleneksel 3. Yeşil Nokta Basın Ödülleri’nde Pınar Et, ‘Büyük Ölçekli İşletme Kategorisi’nde teşekkür plaketi almıştır.
Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) tarafından Çevre Dostu Sanayi Tesisi ve Çevre Dostu Proje olmak üzere bu yıl iki kategoride düzenlenen yarışmada Pınar Et Çevre Dostu Proje kategorisinde ilk altı firma, Çevre Dostu Sanayi Tesisi kategorisinde ilk üç firma arasında yer almıştır.
MixxAwards tarafından sektörün en etkili reklamlarının belirlendiği, 84 ajanstan 596 projenin 27 ayrı kategoride değerlendirildiği ödül töreninde Pınar Gurme Sucuk, Mobil Rich Display Reklamları’nda Gümüş Mixx, Tablet Pazarlaması’nda Bronz Mixx, Mobil Kampanyalar’da Gümüş Mixx ödüllerine layık görülmüştür.
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından düzenlenen 2014 yılı Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda Pınar Et, “Aç Bitir Tam Gelir” reklamıyla Altın Effie kazanmıştır.
Ege Üniversitesi İşletme Kulübü tarafından düzenlenen ‘İş Ödülleri’nde Pınar, En Beğenilen Marka Yönetimi ve En İyi Sosyal Medya kullanımı alanında birincilik ödüllerine layık görülmüştür.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda Pınar Gurme Dilimli Salam, Gıda Kategorisi’nde, “Pınar Dondurulmuş Börek” ise Grafik Tasarım kategorisinde bronz ödül almaya hak kazanmıştır.
Mediacat tarafından Felis ödülleri ile halkla ilişkiler alanında başarılı projelerin ödüllendirildiği Brand Voice kategorisinde Pınar Çocuk Resim Yarışması ile Pınar büyük ödüle layık görülmüştür.
Akademetre tarafından Marketing Türkiye için 2014 yılında düzenlenen Marka İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü “The One Awards” araştırmasına göre Pınar itibarını en çok artıran markalar arasında yer almıştır.
Pınar Et, İZTO tarafından vergi ödeme kategorisinde Altın Madalya, döviz sağlama alanında ise Bronz Madalya’ya layık görülmüştür.
EBSO Ödülleri’nde Pınar Et; “En Yüksek İhracat Gerçekleştiren”, “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren”, “En Yüksek Üretim Gerçekleştiren” ve “Üretimde En Fazla İstihdam Sağlama” kategorilerinde başarı belgesi, “En Yüksek Vergi Veren” kategorisinde ise plaket almıştır.
Türkiye müşteri memnuniyeti Endeksi’nin (TMME) 2014 yılının ikinci çeyrek sonuçlarına göre Pınar Su, ambalajlı su sektöründe 100 üzerinden 82 puan alarak sektöründe müşterisi en mutlu marka seçilmiştir.
EBSO Ödülleri’nde Pınar Su; “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren” ve “Üretimde En Fazla İstihdam Sağlama” kategorilerinde 2.’lik ödülü almıştır.
2013 Ödüller
GfK ve Capital Dergisi tarafından düzenlenen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasına göre Türkiye’nin süt sektöründe en beğenilen şirketi Pınar Süt olmuştur.
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından Türkiye’nin en itibarlı sektörleri ve şirketleri açıklanmıştır.
GfK Türkiye tarafından 7 coğrafi bölgede toplam 16 bin 243 kişi arasında yapılan araştırmaya göre Pınar, Türkiye’nin en itibarlı 10 şirketi arasında yer almıştır.
Superbrands’de listeye giren her dört markadan biri gıda-içecek kategorisinden çıkmıştır. Pınar süper markalardan biri olarak ödül almıştır.
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından düzenlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) Ödül Töreni’nde 119 marka ve yaklaşık 275.000 tüketici arasında gerçekleştirilen memnuniyet araştırması sonucu Pınar, 3 ödüle layık görülmüştür:
- Meyve Suyu Sektörü: TMME Sürdürülen Başarı Ödülü - Altın Heykel
- Meyve Suyu Sektörü: TMME 2012 Sektör Birincisi - Gümüş Heykel
- Süt ve Süt Ürünleri Sektörü: TMME 2012 Sektör Birincisi - Gümüş Heykel
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2013 yılı 2. çeyrek sonuçlarına göre Pınar Meyve Suları son 4 yıldır olduğu gibi en yüksek müşteri memnuniyet oranını gerçekleştirerek Meyve Suyu sektöründe tüketicilerin en beğendiği marka olmuştur.
2012 yılı EBSO Ödülleri’nde Pınar Süt; Süt ve Süt Ürünleri Sanayi Meslek Grubunda “En Yüksek İhracat Gerçekleştiren”, “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren”, “En Yüksek Üretim Gerçekleştiren” ve “Üretimde En Fazla İstihdam Sağlama” kategorilerinde birinci, “En Yüksek Vergi Veren” kategorisinde ise üçüncü olmuştur.
Pınar Süt, İzmir Ticaret Odası Geleneksel Vergi Ödül Töreni’nde Kurumlar Vergisi’nde İzmir ilinde rekortmen ilk üç oda üyesinden biri olarak plaket almıştır.
Safi Ticari Kazanç bildirimine göre Süt ve Süt Ürünleri Grubu’nda ve Döviz Sağlamada Altın Madalya almaya hak kazanmıştır.
Z kuşağı annelerinin öncülük ettiği MOM-Z platformunun, “annelere en yakın marka” araştırmasında Pınar Süt, annelere en yakın marka olarak birincilik ödülünü almıştır.
Mediacat Felis “En iyi açık hava medya kullanımı” ödülünü Pınar Süt, “Büyüdüm, Büyüdüm Pınar’la Büyüdüm” kampanyasının büyüyen raketler uygulaması ile almıştır.
Pınar Süt “A Awards”ın düzenlediği Açıkhava Reklamları Yarışması’nda, “En İyi FMCG Reklamı” ve “En İyi Özel Uygulama” ödüllerine layık görülmüştür.
Pınar Süt, büyük yankı uyandıran reklam filmi “Pınar’la Büyüdüm” ile MediaCat tarafından tüm sektörlerde, 2013’ün en iyi içgörülü 10 reklamı arasında gösterilmiştir.
GfK ve Capital Dergisi tarafından düzenlenen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasına göre Türkiye’nin et sektöründe en beğenilen ikinci şirket Pınar Et olmuştur.
RepMan ve GfK Türkiye tarafından 7 coğrafi bölgede toplam 16.243 kişi arasında yapılan araştırmaya göre Pınar, Türkiye’nin en itibarlı 10 şirketi arasında yer almıştır.
Halk tarafından yapılan seçimde 2012 yılında 8. sırada olan Pınar 2013 yılında 7. sıraya çıkmıştır. • Superbrands’de listeye giren her dört markadan biri gıda-içecek kategorisinden çıkmıştır. Pınar süper markalardan biri olarak ödül almıştır.
2012 yılı EBSO Ödülleri’nde Pınar Et; “En Yüksek İhracat Gerçekleştiren” ve “En Yüksek Üretim Gerçekleştiren” kategorilerinde ikinci, “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren”, “Üretimde En Fazla İstihdam Sağlama” ve “En Yüksek Vergi Veren” kategorilerinde birinci olmuştur.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması Gıda Kategorisi’nde Pınar Delight Sucuk ve Gurme Parmak Sucuk “Yetkinlik Ödülü” almaya hak kazanmışlardır.
İzmir Ticaret Odası Geleneksel Vergi Ödül Töreni’nde; Safi Ticari Kazanç bildirimine göre Pınar Et, Canlı Hayvan, Et ve Et Ürünleri Grubu’nda Altın Madalya kazanmıştır. Ayrıca Pınar Et döviz sağlamada bronz madalya almıştır.
Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği (DPİD) tarafından bu yıl 6.’sı düzenlenen DP Ödülleri, sektörün en iyilerini belirlemiştir. 78 ajansın 357 proje ile başvurduğu organizasyonda “Pınar Gurme Sucuk Lezzet Masası” en iyi gerilla aktiviteleri kategorisinde 3.’lük ödülünün sahibi olmuştur.
BrandSpark International tarafından 5 lt Cam Damacana ile Su (ev tipi) ve Mevsim Konseptli Cam Şişeler ile Su (bireysel) kategorisinde en iyi yeni ürün ödülleri verildi.
Ambalaj Ayyıldızları Yarışması’nda mevsim konseptli cam şişe serisiyle altın ödüle hak kazandı.
BrandSpark International tarafından yaklaşık 15.000’e yakın tüketici nezdinde yapılan araştırmada Pınar Su; 5 Litre Cam Damacana ile “ev tipi” ve Mevsim Konseptli Cam Şişeler ile” bireysel” kategorilerinde en iyi yeni ürün ödüllerini kazanmıştır.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda Pınar Su grafik tasarım kategorisinde mevsim konseptli cam şişe serisiyle altın ödüle layık görülmüştür.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından bu yıl 4.’sü düzenlenen Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda Pınar Su grafik tasarım kategorisinde mevsim konseptli cam şişe serisiyle altın ödüle layık görülmüştür.
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından Türkiye’nin en itibarlı sektörleri ve şirketleri açıklanmıştır.
GfK Türkiye tarafından 7 coğrafi bölgede toplam 16 bin 243 kişi arasında yapılan araştırmaya göre Pınar, Türkiye’nin en itibarlı 10 şirketi arasında yer almıştır. Halk tarafından seçilen en itibarlı 10 şirket arasında geçen yıl 8. sırada olan Pınar bu yıl bir sıra yükselerek 7. sıraya çıkmıştır.
Listeye giren her dört markadan birinin gıdaiçecek kategorisinden çıktığı Superbrands’de Pınar süper markalardan biri olarak ödül almıştır.
2012 yılı EBSO Ödülleri’nde Pınar Su, İçecek Sanayi Meslek grubunda “En Yüksek Vergi Veren” ve “Üretimde En Fazla İstihdam Sağlayan” kategorilerinde birinci, “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren”, “En Yüksek Üretim Gerçekleştiren” ve “En Yüksek İhracat Gerçekleştiren” kategorilerinde ikinci olmuştur.
Pınar Su, İzmir Ticaret Odası Geleneksel Vergi Ödül Töreni’nde Safi Ticari Kazanç Bildirimine göre Alkollü ve Alkolsüz İçecekler Grubu’nda Özel Ödül, Döviz Sağlamada takdirname almaya hak kazanmıştır.
2012 Ödüller
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından yapılan Türkiye’nin en itibarlı sektörleri ve şirketleri araştırmasına göre Pınar, Türkiye’nin en itibarlı 10 şirketi arasında yer almaktadır.
Türkiye Kalite Derneği’nin (KalDer) ölçümünü yaptığı Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME), 2012 yılının 2. çeyreğinde ilk çeyreğe göre 0,2 puan artarak 76,7 puana yükselmiştir. Sonuçlara göre Pınar meyve suları, meyve suyu sektöründe birinci olmuştur.
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve KA Araştırma Limited ortak girişimi tarafından yürütülen ve müşteri memnuniyetini ölçen TMME 2012 yılı 3. çeyrek araştırma sonuçlarına göre Pınar, süt ve süt ürünlerinde birinciliği başka bir marka ile paylaşmıştır.
2012 yılında Ipsos’un Mediacat için yaptığı ‘En Samimi Markalar Araştırması’nda süt ve süt ürünleri kategorisinde Pınar 2011’de olduğu gibi en samimi marka seçilmiştir.
GFK Araştırma şirketinin tracking raporlarına göre Pınar, gıda sektöründe %39 ile ilk akla gelen markadır. Güvenilir (%56), kaliteli (%57), yakın hissedilen (%49), modern (%48), uzman (%55), ürünleri lezzetli (%53) gibi kriterlerde en yüksek değerlere sahiptir.
Capital Dergisi’nin GFK Araştırma Şirketiyle ortaklaşa gerçekleştirdiği “İş Dünyası Nezdinde Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması” sonucuna göre Pınar Süt, süt ve sütlü ürünler sektöründe ilk sıradaki markadır.
Pınar Süt, Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası’nın (TÜGİS) düzenlediği “Tarımsal Kooperatifler Dünyayı Beslemenin Anahtarıdır” temalı Dünya Gıda Günü’nde, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) tarafından “Gıda Sektörüne Katkı Ödülü”ne layık görülmüştür.
Pınar Süt Eskişehir Fabrikası’na, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından “En Temiz Sanayi” ödülü verilmiştir.
Pınar Sade Süt, Şubat-Haziran döneminde gerçekleştirilen “Kanal D İyi Uykular” altbant özel uygulaması ile “En İyi Televizyon Medya Kullanımı” ve “En İyi (5-15 yaş) Çocuk Hedef Kitle” dallarında Felis birincilik ödülü kazanmıştır.
Meyve Suyu Çılgın Serisi, Ambalaj Ayyıldızları 2012’de yetkinlik ödülü almıştır.
Pınar Süt 2012 yılında Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) tarafından verilen “Yarattığı Marka ile Yurt İçi Üstün Satış Performans Ödülü”, “Yarattığı Marka ile Yurt Dışı Üstün Satış Performans Ödülü”nü kazanmış, “En Yüksek Vergi” kategorisinde ikincilik ödülünü almıştır.
Pıbar Süt, süt ve süt ürünleri sanayi meslek grubunda; “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren Firma Birincilik Ödülü”, “En Yüksek İhracatı Gerçekleştiren Firma Birincilik Ödülü”, “En Fazla İstihdam Sağlayan Firma Birincilik Ödülü”, “En Yüksek Üretim Gerçekleştiren Firma Birincilik Ödülü”ne layık görülmüştür.
Kariyer.net’in çeşitli kriterler doğrultusunda belirlediği ve insan kaynağına verilen değerin göstergelerinden olan “İnsana Saygı” ve “En Çok Başvuru Alan Şirket” ödüllerinden biri de Topluluk şirketleri adına Yaşar Holding’e verilmiştir.
Capital Dergisi’nin GFK Araştırma şirketiyle ortaklaşa gerçekleştirdiği “İş Dünyası Nezdinde En Beğenilen Şirketleri Araştırması” sonucuna göre Pınar Et, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörünün en beğenilen şirketlerinden biri olmuştur.
Pınar, GFK Araştırma şirketinin tracking raporlarına göre gıda sektöründe %39 ile ilk akla gelen markadır. Güvenilir Marka (%56), Kaliteli (%57), Yakın hissedilen (%49), Modern (%48), Uzman (%55), Ürünleri Lezzetli (%53) gibi kriterlerde de en yüksek değerlere sahiptir.
SAI Global/EFSIS tarafından 2012 yılında denetlenen Pınar Et’in, kesimhane, et parçalama ve paketleme bölümlerini kapsayan denetim puanı A grade 97,04, kırmızı et ürünleri ve beyaz et ürünleri üretim birimlerini kapsayan denetim puanı ise A grade 97,00 olmuştur.
2012 yılında yapılan çizgialtı aktivitelerden “Canım Sucuk Çekti” ile Sahada Pazarlama Uygulamaları ve Gerilla Aktiviteleri kategorilerinde Doğrudan Pazarlama İletişimi’nde birincilik ödülü alınmıştır.(Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Ödülü).
Pınar Açbitir Salam ve Pınar Gurme Burger, Brandspark International tarafından yürütülen tüketici araştırmasında, tüketicilerin oylarıyla, dondurulmuş gıda (Köfte, Burger) ve salam kategorilerinde “En İyi Yeni Ürün” ödülüne layık görülmüştür.
2012 yılında Ambalaj Ayyıldızları Yarışması’nda Kalbim Sende Köfte ve Şölen Promosyon Paketi yetkinlik ödülü almıştır.
Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin düzenlediği, özgün tasarımların ve fark yaratan çalışmaların ödüllendirildiği 2012 yılı Ambalaj Ayyıldızları Yarışması’nda Pınar Aç Bitir Salam ve Pınar Gurme Sucuk ürün ambalajları ile bronz ödüle layık görülmüştür.
2012 yılında Pınar Et, Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) tarafından; “Yarattığı Marka İle Yurtiçi Üstün Satış Performans Ödülü”, “Yarattığı Marka İle Yurtdışı Üstün Satış Performans Ödülü” ve “En Yüksek Vergi” kategorisinde dördüncülük ödülüne layık görülmüştür.
“Et ve Et Ürünleri Sanayi Meslek Grubunda”; “En Yüksek Yatırım Gerçekleştiren Firma Birincilik Ödülü”, “En Yüksek Vergi Ödeyen Firma Birincilik Ödülü”, “En Yüksek Üretim Gerçekleştiren Firma İkincilik Ödülü”, “En Yüksek İhracatı Gerçekleştiren Firma İkincilik Ödülü”, “En Fazla İstihdam Sağlayan Firma İkincilik Ödülü” almıştır.
KalDer ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma’nın ortak girişimi olarak yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2012 yılı 2. çeyrek sonuçlarına göre Pınar, ambalajlı su kategorisinde 2011’de olduğu gibi, Türkiye’nin en beğenilen markası seçilmiştir.
2011 Ödüller
Pınar, KalDer Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) araştırmasına göre 2011 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre Pınar Meyve Suyu, müşteri memnuniyetinde lider marka olmuştur.
MediaCat Dergisi ve IPSOS KMG işbirliğiyle gerçekleştirilen “En Samimi Markalar 2011” araştırması sonuçlarına göre Pınar, süt ve süt ürünleri kategorisinde %36’lık skorla en samimi marka seçilmiştir.
Pınar, 2011 yılında GFK şirketi Repman itibar araştırmaları merkezince 14.716 kişiyle yapılan araştırmaya göre Türkiye’de en itibarlı ilk 10 şirket arasında 8. sırada yer almaktadır.
Nielsen araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen araştırmada Pınar, Türkiye’de tüketicilerin kendilerine en yakın hissettikleri 4. marka seçilmiştir.
Nielsen’in her yıl yaptığı “Marka Bilinirliği” araştırmasında, kategorilerinde ilk hatırlanan markalar sıralamasında, süt kategorisinde %30,5 ile Pınar ilk akla gelen marka olmuştur.
2011 yılında Brandlove marka araştırmasında en çok sevilen yoğurt markası olarak Pınar seçilmiş, tüm sektörleri içeren sıralamada ise Pınar Yoğurt 8. sırayı almıştır.
Reklam ödüllerinin “Oscar”ı olarak tanımlanan Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda Pınar Çocuk Sütü “Bir Tek Annem Olsun Bana Bir Şey Olmaz” reklam kampanyası altın ödüle layık görülmüştür.
Reklamcılar Derneği tarafından özgün yaratıcı çalışmaların ödüllendirildiği Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması’nda “Reklam fikri”ndeki yaratıcılık/ özgünlük, “Reklam fikri”nin hedef kitleye aktarımındaki başarı ve “Reklam fikri”nin uygulamadaki başarısı göz önünde bulundurularak; Pınar Çocuk Sütü Üç Neslin Hikayesi Kampanyası, “çok mecralı kampanya” kategorisinde “Kristal Elma” ödülü kazanmıştır.
Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin düzenlediği, özgün tasarımların ve fark yaratan çalışmaların ödüllendirildiği Ambalaj Ay Yıldızları Yarışmasında Pınar Gurme Üçgen Peynir ambalajı, Grafik Tasarımı Kategorisi’nde Altın Ödül’ün sahibi olmuştur. Pınar Gurme Krem Peynir de Gıda Kategorisi’nde Gümüş Ödül kazanmıştır.
Pınar Et 2010 yılı faaliyetleri bazında, 2011 yılında Ege Bölgesi Sanayi Odası’nca Sanayi Odası üyeleri arasında En Yüksek Vergi Ödeyen ilk dört şirket arasında yer almıştır.
İzmir Ticaret Odası’nın düzenlediği 2010 yılı ödül töreninde Vergi Ödülü dalında, Safi Ticari Kazanç Bildirimi kategorisinde Pınar Et altın madalya ve Döviz Sağlama kategorisinde gümüş madalya almaya hak kazanmıştır.
GFK şirketi Repman İtibar Araştırmaları Merkezi’nce 2011 yılında 14.716 kişiyle yapılan araştırmaya göre Pınar, Türkiye’de en itibarlı ilk 10 şirket arasında 8. sırada yer almaktadır.
Pınar, Nielsen araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen araştırmada Türkiye’de tüketicilerin kendilerine en yakın hissettikleri 4. marka seçilmiştir.
Pınar Et; KALDER TMME araştırmasına göre işlenmiş et sektöründe 2007 yılından bu yana tüketicilerin en memnun olduğu marka seçilmiştir.
Nielsen’in yaptığı “Marka Bilinirliği” araştırmasında Pınar Et , kategorilerinde ilk hatırlanan markalar sıralamasında ambalajlı et kategorisinde %25,6 ile ilk sırada yer almıştır.
2011 yılında Capital Dergisi ve GFK’nın iş dünyasını temsilen 1.592 yönetici ile gerçekleştirdiği en beğenilen şirketler araştırması raporunda sektörün en beğenilen paketlenmiş et sektörü şirketi olarak gösterilmiştir.
KalDer ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma’nın ortak girişimi olarak yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2011 yılı 2. çeyrek sonuçlarına göre Pınar, ambalajlı su kategorisinde Türkiye’nin en beğenilen markası olmuştur.
2010 Ödüller
2010 yılının 3. çeyreğinde Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) tarafından yapılan araştırmalara sonuçlarına göre Pınar, 85 puanla süt ve süt ürünleri kategorisinde 2006, 2007, 2008 ve 2009 yıllarında olduğu gibi en yüksek müşteri memnuniyet oranını gerçekleştirerek sektörünün birincisi olmuştur.
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2010 yılı 2. çeyrek ölçümlerinde meyve suları sektöründe Pınar; müşteri memnuniyetinde en yüksek puanla birinci sırayı almıştır. Müşteri beklentileri, algılanan kalite, algılanan değer, müşteri memnuniyeti, müşteri şikayetleri ve müşteri bağlılığı kriterlerinde değerlendirmeyi kapsayan endeksin sonuçlarına göre Pınar, 83 puan ile Türk tüketicisinin “meyve suları” kategorisinde birinciliğe taşıdığı marka olmuştur.
Türk Standartları Enstitüsü (TSE) İzmir Ambalaj Laboratuarı tarafından Türkiye’nin en iyi ambalajlarının seçildiği 23. Altın Ambalaj Yarışması sonucunda Pınar Krem Peynir ve Pınar Beyaz Altın Ambalaj Ödülü kazanmıştır.
En Yüksek Üretim Gerçekleştirme, En Yüksek İhracat Gerçekleştirme, En Yüksek Yatırım Gerçekleştirme ve Üretimde En Yüksek İstihdam Gerçekleştirme alanlarında birinci olarak Ege Bölgesi Sanayi Odası’ndan “altın madalya” almıştır.
Nielsen’ in yaptığı ‘’Marka Bilinirliği’’ araştırmasında kategorilerinde ilk hatırlanan markalar sıralamasında ambalajlı et kategorisinde %25,6 ile ilk hatırlanan marka olan Pınar, başarılarına bir yenisini daha eklemiştir.
Capital dergisinin GFK Türkiye araştırma şirketiyle birlikte gerçekleştirdiği 11. Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri araştırmasında, Paketlenmiş Et Kategorisinde Pınar Et birinci olmuştur.
Pınar Et 2009 yılı faaliyetleri bazında, 2010 yılında Ege Bölgesi Sanayi Odası’nca En Yüksek Üretim Gerçekleştirme, En Yüksek İhracat Gerçekleştirme, En Yüksek Yatırım Gerçekleştirme ve Üretimde En Yüksek İstihdam Gerçekleştirme alanlarında birinci olarak Altın Madalya almıştır.
Pınar, bağımsız araştırma şirketi Nielsen tarafından her yıl gerçekleştirilen “Markalar” araştırmasına göre, geçtiğimiz yıl Türkiye’de tüm sektörler içerisinde (yerli-yabancı tüm markalar arasında) tüketicilerin kendilerine en yakın hissettikleri ilk 5 marka içinde yer almıştır.