Hakkımızda

50 yılı aşkın süredir “Nesillerin Sağlığı, Nesillerin Yarını” için çalışan Pınar, başta çocuklar olmak üzere 7’den 70’e herkesin hayatına değer katıyor. 1973 yılında Orta Doğu’nun en büyük ve Avrupa’nın en gelişmiş tesisi olarak 1973’te kurulan Pınar Süt, 1983 yılında Türkiye’de modern et sanayinin öncüsü olarak kurulan Pınar Et ve 1985 yılında su sektörünün öncüsü olarak faaliyetlerine başlayan Pınar Su  tüketicilere lezzetli, güvenilir, hijyenik ve yüksek kaliteli ürünler sunuyor. Gıda sektöründe Türkiye’yi ilklerle tanıştıran Pınar, Pınar Süt, Pınar Et, Yaşar Birleşik Pazarlama, Çamlı Yem Besicilik, Pınar Su ve İçecek, HADAF ve Pınar Foods şirketleri ile faaliyetlerini sürdürüyor.

Sorumlu üretici kimliğiyle Pınar, kurulduğu günden bu yana değişen tüketici beklentileri doğrultusunda ürün seçeneklerini zenginleştiriyor. Pınar, tüketici odaklı olarak çalışmaları ve sunduğu kaliteden asla taviz vermeyerek tüketicisine sonsuz güven veriyor. Ülke ekonomisindeki giderek artan rekabet ortamı, şirketler için güçlü markalar yaratma gerekliliğini her zamankinden daha önemli kılıyor. Pınar,tüketicinin tercih ettiği marka olmak, sürdürülebilir karlılığı sağlamak ve uluslararası pazarlara açılan bir marka olmanın gereklerini yerine getirmek için var gücüyle çalışmaya devam ediyor.

Bir süt ve süt ürünleri markası olarak doğan Pınar, geçen zaman zarfında gıda sektörünün farklı alanlarında birçok ilki gerçekleştirdi. Pınar Süt’ün ardından Pınar Et ve Pınar Su faaliyete geçerek birbirinden sağlıklı ve lezzetli ürünlerini tüketicileri ile buluşturdu.  İlk sağlıklı uzun ömürlü sütü, ilk hazır mayonezi, ilk krem peyniri, ilk dondurulmuş et ürünlerini, ilk paketli hindi ürünlerini ve ilk geri dönüşsüz ambalajlı suyu Türk insanına sunan Pınar, sahip olduğu geniş ürün yelpazesinin her üyesinin Pınar şemsiyesi altında olmasına dikkat etti ve toplam marka imajını büyüterek korudu.

Pınar, Türkiye'de sağlıklı süt ve süt ürünleri kavramını yerleştiren ilk markadır. Pınar, süt, et, su vb. ürünleriyle yalnız iç tüketim olarak değil; dünyanın çeşitli ülkelerinde tüketicilerce tercih edilen bir marka olarak "Bölgesel Güç” olma yolunda hızla ilerliyor. Pınar' a duyulan güven sadece Türkiye sınırları içerisinde kalmamış Ortadoğu ülkeleri, Türki Cumhuriyetler, Almanya vb. gibi pek çok ülkeye taşmıştır. Pınar, süt, et, su ve içecek sektöründe tüketicinin en memnun olduğu ve güvendiği markadır. İhracat çalışmalarına Orta Doğu ve yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisi doğrultusunda devam eden Pınar Süt, Türkiye toplam markalı süt ürünleri ihracatının değer bazında %15‘ini gerçekleştirmiştir. Yurt dışı satışlarının %50‘den fazlasını Körfez ülkelerine (BAE, Irak, Kuveyt, Bahreyn, Umman, Katar, Suudi Arabistan) yapan Pınar Süt, aynı zamanda KKTC, ABD, Kuzey Afrika (Libya, Mısır), BDT ülkeleri (Azerbaycan, Rusya, Gürcistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan), Avrupa Birliği ülkeleri (Almanya, Yunanistan, İsviçre, Fransa, Avusturya, Finlandiya, Macaristan, Hollanda, Belçika, İspanya), Balkanlar (Kosova, Arnavutluk, Bosna-Hersek, Bulgaristan), İngiltere, İrlanda, Çin, Mauritius, Somali ve Tayland gibi pazarlara da aktif ihracatı sürdürmektedir. 30 ülkeye ihracat yapan Pınar Et, güçlü olduğu KKTC, Irak ve Azerbaycan pazarlarındaki varlığını kuvvetlendirdi. Şirketin bu üç pazarda elde ettiği ciro, toplam ihracat cirosunun yarısına ulaştı. Avrupa coğrafyasında varlığını devam ettiren Pınar Et, hindi şarküteri ürünleri ile ihracat pazarlarına odaklandı. Dondurulmuş unlu ürünler grubunda yer alan börek çeşitleri ise dış pazarlardaki tüketiciler tarafından en fazla tercih edilen ürünler arasında yer almaya devam ediyor.

Yakın gelecekte, farklı kategorilerdeki fonksiyonel ve yenilikçi çalışmalarıyla yeni ürün çeşitleri geliştirerek, pazardaki güçlü konumunu korumayı amaçlayan Pınar, bu stratejilerle birlikte ihracatı artırarak büyümeyi sürdürmeyi ve mevcut pazarlardaki payını güçlendirmeyi hedefliyor.

Pınar, Yaşar Topluluğu’nun sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefliyor. Sera gazı salımı, enerji ve su tüketimi ile atıkları minimize etmek için yeni projeler geliştiriyor, toplumsal ve çevresel fayda sağlamak adına sürdürülebilirlik hedeflerimize kararlılıkla ilerliyor. Çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine uygun olarak atık yönetimi, geri dönüşüm, iyi tarım uygulamaları, doğal hayatın korunması ve Güneş Enerjisi Santrali (GES) yatırımları gibi çevre ve doğa odaklı çalışmalara öncelik veriyor. Toplumsal fayda sağlamayı temel sorumluluk olarak kabul eden Pınar, kültür-sanat, eğitim ve spora yönelik yatırımlarına devam ediyor.

2024 Ödüller

Pınar Hot Dog Dana Sosis ve Aç Bitir Hindi Füme Üstün Lezzet Ödülünün sahibi oldu.

Türkiye İtibar Akademisi tarafından yayınlanan Ekonomiye Fayda Endeksi Raporuna göre Pınar Platin Ligde Yer Alan Markalar arasında yer aldı.

Türkiye‘nin Güvenilen Markası Pınar

Nesilleri sağlıkla büyüten Pınar, 2024 yılında Türkiye İtibar Akademisi tarafından her yıl açıklanan Türkiye İtibar Endeksi (TİE)‘ne göre “Türkiye‘nin Güvenilen Markası” sertifikası almaya hak kazandı.

Pınar’a “Customer Brand” ödülü

Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğinde tasarlanan kapsamlı bir araştırmaya dayanan ALFA Awards’da halk jürisinde müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar “Customer Brand” olarak ödüllendirildi.

“Müşterilerin arzu boyutu”, “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu”, “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi parametrelerin yer aldığı araştırma sonucunda Gıda kategorisinde en iyi müşteri deneyimi sunan marka Pınar oldu.

Ambalaj Ay Yıldızları 2024 Yarışması‘nda Pınar Süt‘e 2 ödül birden

Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) tarafından bu yıl 11. kez düzenlenen “Ambalaj Ay Yıldızları 2024” ödülleri kapsamında Pınar Süt, “Lezzetin Alası Pınar Ayran ve Kefir Ambalajı”ile İçecekler kategorisinde “Bronz Ödül”, “Aseptik Karton Süt Kutusu Kapağı” ile Ambalaj Malzemeleri ve Bileşenleri kategorisinde “Yetkinlik Ödülü” aldı.

The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde Süt ve Süt Ürünleri Kategorisinin Birincisi; Pınar Süt!

Marketing Türkiye’nin bu yıl onuncusunu gerçekleştirdiği ve yıl boyunca tüketici nezdinde itibarını en çok arttırmış markaları ödüllendirdiği The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’inde Süt ve Süt Ürünleri kategorisinin birincisi Pınar Süt oldu.

Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Pınar Süt’e Ödül

Yıldız Teknik Üniversitesi Gıda Kulübü tarafından düzenlenen 2024 Gıdanın Yıldızları Ödül Töreni’nde Pınar Süt, kendi kategorisinde “Gıdanın Yıldızı” seçildi.

Pınar Et’e “En Beğenilen Şirket” ödülü

Pınar Et, Zenna Araştırma Şirketi tarafından düzenlenen “İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında, “Paketlenmiş Et Ürünleri” kategorisinde “En Beğenilen Şirket” seçildi.

Sial 2024 Innovation Ödülü

Pınar Et, Paris’te gerçekleştirilen Sial 2024 Uluslararası Gıda Fuarı’nda, “Glutensiz Pizza Tabanı” ürünüyle “SIAL Innovation” ödülüne layık görüldü.

International Taste Institute

Pınar Aç Bitir Hindi Füme ve Pınar Hot Dog Dana Sosis ürünleri, uluslararası bağımsız bir jüri tarafından kör tadımla yapılan oylamada “Üstün Lezzet Ödülü”ne layık görüldü.

 
 
Bu içeriği paylaşın;
 
 
 
 
 

PINAR İLETİŞİM MERKEZİ

444 76 27